Strona intenetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookies w przeglądarce. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka Prywatności.

Rozumiem
Ciało - Ruch
31.08.2020
5 pozycji jogi, które zaktywizują mięśnie pośladków
5 pozycji jogi, które zaktywizują mięśnie pośladków
Zdjęcie Jerzy Gnatowski
Zdjęcie Jerzy Gnatowski

To, że joga jest dobra na wszystko, wiemy wszyscy. Uwielbiamy jej dobroczynne działanie na ciało i umysł. W kontekście benefitów tego pierwszego najczęściej wspomina się o poprawie elastyczności, rozciągnięcia, wzmocnieniu ciała. Istnieją jednak takie asany, które sprawią, że w naszych mięśniach zapłonie jak w kuźni. Dziś bierzemy na tapetę pozycje jogi aktywizujące mięśnie pośladków. Bo jeśli do wszystkiego co oferuje joga, możemy dołączyć jeszcze efekt uboczny w postaci poprawy atrakcyjności wspomnianej części ciała, to jesteśmy na „tak”.

1. Eka Pada Adho Mukha Svanasana (trójnogi pies z głową w dół)

Eka Pada Adho Mukha Svanasana (trójnogi pies z głową w dół)

Asana dobrze znana wszystkim praktykującym vinyasa jogę. Może być wykonywana jako ruch przejściowy np. pomiędzy krokiem do przodu lub jako osobna pozycja, którą utrzymujemy przez kilka wdechów i wydechów. Dodanie kilku powtórzeń uniesień nogi w górę i w dół rozpali pośladki do czerwoności. W tej pozycji ważne jest by noga uniesiona była zaangażowana natomiast reszta ciała rozluźniona.

2. Utthita Ashwa Sanchalanasana (wykrok wysoki)

Utthita Ashwa Sanchalanasana (wykrok wysoki)

Asana doskonale rzeźbiąca nogi oraz pośladki. Stabilna noga z przodu oraz silna i wyprostowana noga z tyłu zapewnią napięcie i zaangażowanie pośladków. Wplatanie tej asany w praktykę gwarantuje mocną pracę wspomnianych nóg, bioder i pośladków.

3. Anjaneyasana (wykrok niski lub pozycja wschodzącego księżyca)

Anjaneyasana (wykrok niski lub pozycja wschodzącego księżyca)

Nieco zmodyfikowana wersja wykroku wysokiego – z kolanem odłożonym na matę. Dzięki temu możemy bardziej się skupić na głębszym otwarciu bioder oraz bardziej intensywnym rozciągnięciu mięśni pośladkowych. Dodanie 5 uniesień kolana sprawi, że w nogach i pośladkach zapłonie ogień.

4. Virabadhrasana 3 (wojownik 3) 

Virabadhrasana 3 (wojownik 3) 

Prawdziwy killer wśród asan, jednak nazwa zobowiązuje. Pozycja balansująca, angażująca całe ciało. Mamy tutaj do czynienia z mocną pracą nogi stojącej, gdzie pośladek prosi wręcz o łaskę oraz równie mocną pracą nogi uniesionej, która jest przedłużeniem kręgosłupa. Kompleksowa asana wzmacniająca nogi, pośladki, mięśnie core oraz grzbiet.

5. Malasana (jogiczny przysiad)

Malasana (jogiczny przysiad)

O benefitach wykonywania tej pozycji można pisać poematy. Malasana działa zbawiennie na całe ciało, a szczególnie na jego dolne partie – rozciąga tyły ud, wzmacnia i rzeźbi pośladki, wspomaga mobilność miednicy oraz pomaga pozbyć się napięć w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Malasana może być wykonywana codziennie, zaleca się by zwykłe siedzenie zamienić właśnie na jogiczny przysiad, który cudownie wpłynie na postawę całego ciała. A jeśli chcecie mocniej – unieście pośladki kilka razy w górę i w dół, doda to Waszej praktyce więcej intensywności.

Zainteresował Cię ten artykuł? TU znajdziesz 5 asan na zwiększenie libido, a TU na ból głowy i migrenę.

Magdalena Janik

Magdalena Janik

Jestem certyfikowaną nauczycielką jogi i medytacji. Aktualnie mieszkam i pracuję na Bali. Joga jest moją miłością i pasją. Uwielbiam porządnie zmęczyć się na macie i lubię dać wycisk moim uczniom. Jednak intensywna praktyka to nie wszystko, dlatego przykładam ogromną wagę do poprawności wykonywania pozycji, do tego aby każdy czuł się w asanie dobrze, na tyle na ile pozwala ciało. Bez doprowadzania się do maximum, wystawiania ciała na ryzyko kontuzji, z uwagą skierowaną na oddech. Ta dbałość o szczegóły doprowadziła mnie do Yin jogi i jogi restoratywnej, które są dla mnie nie mniej istotne niż Vinyasa. Poza jogą kocham bieganie, surfing i górskie wędrówki. Mieszkając na Bali czas wolny spędzam w wodzie łapiąc fale na ukochanej desce surfingowej. Kiedy tylko mogę wyruszam w podróż – czasem by medytować z buddyjskimi mnichami, innym razem by przejść się szlakami Himalajów czy zjeść najlepszą zupę na Tajwanie. Jak wygląda moje życie na Bali możecie zobaczyć na: instagram.com/madalena_yoga/.

Podobne artykuły

05.03.2020
Witamina C. Składnik odżywiający skórę.
Gdzie ją znajdziesz?
Ciało - Odżywianie
05.03.2020
5 powodów, żeby zaprzyjaźnić się z przysiadami.
Sprawdź je.
Ciało - Ruch
05.03.2020
Darmowy i prosty zabieg likwidujący opuchliznę?
Po prostu kostki lodu.
Ciało - Pielęgnacja