Strona intenetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookies w przeglądarce. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka Prywatności.

Rozumiem
Ciało - Odżywianie
06.03.2020

5 prozdrowotnych benefitów jedzenia owsianki.

5 prozdrowotnych benefitów jedzenia owsianki.
Owsianka z gruszką, bakaliami i syropem klonowym/ Zdjęcie Twig
Owsianka z gruszką, bakaliami i syropem klonowym/ Zdjęcie Twig

Owsianka to posiłek idealny. Prosta w przygotowaniu, równie pyszna na zimno jak i na ciepło, a do tego można komponować ją z tylu dodatków, że prawdopodobieństwo nudy jest naprawdę niskie. Jest uznawana za jedno z najbardziej #instagrammable śniadań, ale tego, co w niej najlepsze, nie widać gołym okiem! Przyjrzyjmy się bliżej 5 benefitom prozdrowotnym owsianki.

Bogactwo węglowodanów złożonych

To właśnie ich potrzebujesz, kiedy dopada Cię popołudniowy zjazd lub szukasz doładowania energetycznego przed cięższym treningiem. Węglowodany złożone nie tylko pobudzą pracę mózgu, ale również dopalą nasze mięśnie przed wizytą na siłowni czy studio jogi.  Węglowodany złożone są powoli trawione i wchłaniane do krwi, dzięki czemu unikamy gwałtownego wzrostu glukozy we krwi (a w efekcie unikamy rzucania się na dodatkową paczkę ciastek, bo dopadł nas niespodziewanie bardzo gwałtowny atak głodu). 

Czekoladowa owsianka z karmelizowanym bananem, borówkami i masłem orzechowym/ Zdjęcie Twig

Sposób na utratę wagi bez restrykcji 

Owsianka uzupełnia dietę w niezbędny dla utrzymania odpowiedniej wagi i pracy jelit beta-glukan. Ten rodzaj błonnika zmniejsza poziom hormonu głodu, cholecystokininy. 

Jeśli chcesz wyregulować proces trawienia, owsianka od pierwszej łyżki zostanie Twoim największym sprzymierzeńcem. Pamiętaj, że błonnik rozpuszcza się w wodzie, dlatego aby uniknąć zaparć nie zapomnij o dodatkowej szklance wody lub ziołowej herbaty w ciągu dnia!

Sprzymierzeniec zdrowej ciąży 

Śniadanie z dodatkiem płatków owsianych w prosty sposób pomaga dostarczyć organizmowi kwas foliowy, regulujący wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek naszego ciała!  Owies to naturalne źródło tego składnika, niezwykle cennego przede wszystkim w okresie starania się o dziecko i w czasie ciąży. Polecamy wszystkim przyszłym mamom! 

Owsianka z musem malinowym, gorzką czekoladą i orzechami/ Zdjęcie Twig

Sposób na przedłużenie młodości 

Płatki owsiane są źródłem cennych antyoksydantów – to właśnie ich potrzebujemy, aby jak najdłużej cieszyć się młodzieńczym wyglądem i zdrowiem. Antyoksydanty to broń w walce z wolnymi rodnikami, które uszkadzają komórki naszego ciała i przyśpieszają procesy starzenia. Kilka łyżek owsianki na śniadanie to z pewnością kilka zmarszczek mniej na twarzy. 

Śniadanie z miłości do serca

Nie bez powodu Światowa Organizacja Zdrowia wymienia płatki owsiane jako jedno z najzdrowszych źródeł węglowodanów w zbilansowanej diecie. Płatki owsiane zawierają lipoproteiny, pomagające zmniejszyć ilość złego cholesterolu (zwanego fachowo LDL)  we krwi.  Im go mniej, tym mniejsze ryzyko wystąpienia m.in. zawału, miażdżycy czy choroby niedokrwiennej serca.

Monika Dąbrowska

Monika Dąbrowska

Odkąd pamiętam moje życie było związane z pracą nad ciałem – najpierw pływałam, potem grałam w siatkówkę, równolegle zakochałam się w nartach, a wreszcie trafiłam na jogę i przy niej pozostanę już na zawsze. To był mój pierwszy przemyślany krok w holistycznej pracy nad sobą. Po nim nastąpiły kolejne, odżywianie, świadoma pielęgnacja, praca nad emocjami, własnymi barierami i wiele innych. Gdzieś pośrodku tej drogi zrodził się pomysł na portal Twig.pl, który ma być inspiracją dla innych (i dla mnie) do wprowadzania dobrych praktyk w codzienności. Rozpoczynając ten projekt zostawiłam za sobą dotychczasowe życie zawodowe związane z marketingiem i reklamą i pracą w takich branżach jak moda i uroda. Na co dzień nie mogę żyć bez książki, filmu i teatru. Na mojej ścieżce edukacji pojawiła się nawet szkoła aktorska, pierwsza życiowa lekcja otwartości. Kolejne odebrałam podróżując. Coraz więcej miejsca w moim życiu zajmuje natura. Latem uciekam z Warszawy (w której mieszkam) nad Narew, gdzie trochę zdradzam jogę pływając na wakeboardzie albo po prostu gapiąc się w słońce.

Podobne artykuły

05.03.2020
Witamina C. Składnik odżywiający skórę.
Gdzie ją znajdziesz?
Ciało - Odżywianie
05.03.2020
5 powodów, żeby zaprzyjaźnić się z przysiadami.
Sprawdź je.
Ciało - Ruch
05.03.2020
Darmowy i prosty zabieg likwidujący opuchliznę?
Po prostu kostki lodu.
Ciało - Pielęgnacja