Strona intenetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookies w przeglądarce. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka Prywatności.

Rozumiem
Ciało - Pielęgnacja
06.07.2021

Jak uzyskać wakacyjny efekt glow bez wyjeżdżania na wakacje?

Jak uzyskać wakacyjny efekt glow bez wyjeżdżania na wakacje?
Zdjęcie Mathilde Langevin/ Unsplash
Zdjęcie Mathilde Langevin/ Unsplash

Czy oglądając zdjęcia z wyjazdów z utęsknieniem wzdychasz do swojej wakacyjnej wersji, na którą składa się brak worków pod oczami, promienność cery i ten tak bardzo pożądany glow? My też! Dlatego postanowiliśmy poszukać sposobów na to, w jaki sposób uzyskać go nawet wtedy, kiedy do urlopu jest jeszcze bardzo daleko. 

Uważność dobra na wszystko

Lato może stawiać skórze wiele wyzwań, na których ogarnianie nie zawsze jest czas w codziennej gonitwie za kolejnymi pozycjami z listy rzeczy do zrobienia. Ciepłe powietrze i klimatyzacja mogą zaburzyć równowagę w warstwie lipidowej naskórka. Promieniowanie słoneczne poza pięknym kolorytem może pozostawić po sobie mniej pożądane ślady w postaci przebarwień i podrażnień. Gruczoły potowe zaczynają pracować na wyższych obrotach, przez co skóra staje się bardziej oleista i świecąca, stwarzając przy okazji idealnie środowisko dla rozwoju kochających wilgoć bakterii. Dokładanie kolejnych warstw kremów z filtrem i mgiełek odświeżających bez dokładnego oczyszczenia twarzy i ścieranie potu nie zawsze czystymi dłońmi sprawiają, że na czole, policzkach i brodzie pojawiają się wypryski, a pory zapychają. Uf, no dobrze, wystarczy przestrzegania, teraz czas na obiecane rady, które sprawią, że mimo braku wakacji i w kontrze do miejskich, skórnych turbulencji uzyskasz swój upragniony glow, jeśli tylko poświęcisz sobie odrobinę uwagi. Oto one: 

Drzemka w ciągu dnia

Zdjęcie Canva

Badania pokazują, że skóra ludzi, którzy śpią 7-9 godzin dziennie, jest często lepiej nawilżona, bardziej elastyczna i wykazuje większą odporność na szkodliwe działanie promieniowania UV. Z drugiej strony chroniczny brak snu prowadzi do podwyższenia poziomu hormonu stresu, kortyzolu, a stąd jest naprawdę prosta droga do zachwiania całej gospodarki hormonalnej i poważnych problemów skórnych. Chcesz wyciszyć nie tylko emocje, ale również i skórę? Postaw na tzw. drzemkę piękności i zamień 15 minut scrollowania social mediów na szybką wizytę w łóżku. Nawet tak krótki sen sprawi, że poprawi się krążenie w górnych częściach ciała, dzięki czemu skóra nabierze ładniejszego kolorytu, a cienie pod oczami znikną.

Dieta bogata w beta-karoten

Piękny koloryt skóry – kochamy. Przesuszenia, przebarwienia i zwiększone ryzyko zachorowania na raka – nie kochamy. To jak, wystawiać się na działanie promieni słonecznych czy nie? Nasza propozycja brzmi: opalać się, ale bez słońca. Jest to możliwe dzięki zwiększeniu spożycia beta-karotenu, zwanego prowitaminą A. Jej najważniejszą z punktu widzenia fanów opalenizny cechą jest zdolność do kumulowania się w naskórku i nadawania skórze ciemniejszego kolorytu. Dodatkowo beta-karoten wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne, skutecznie chroniąc skórę przed działaniem wolnych rodników. Aby włączyć do swojej diety jak najwiecej produktów zawierających prowitaminę A, pamiętaj o kupieniu marchewki, dyni, suszonych moreli, pietruszki, czerwonej i żółtej papryki i batatów. 

Weekendowe warzywne doładowanie

Zdjęcie Canva

Zła dieta, uboga w świeże, naturalne produkty, wysokie spożycie kawy i alkoholu, brak snu i niski poziom aktywności fizycznej, czym często charakteryzują się długie tygodnie w pracy, mogą zaburzyć przebieg metylacji. Dzięki temu procesowi wątroba może skutecznie rozprawiać się z toksynami, przygotowując je do zmetabolizowania i wydzielenia z organizmu. Kiedy procesy metylacyjne zostają zaburzone, ciało trudniej i wolniej się oczyszcza, czego konsekwencją mogą być m.in. problemy skórne. Badania pokazują, że jednym z narzędzi przyśpieszających metylację jest dieta bogata w warzywa, szczególnie te zawierające kwas foliowy, takie jak szpinak, sałata, kapusta, jarmuż, brokuł, świeża kolendra, groszek zielony, rośliny strączkowe czy korzeń i natka pietruszki. Zafunduj sobie weekendowe spa dla skóry i podniebienia i postaw na warzywne menu. Zielone koktajle, hummus z dodatkiem sporej porcji pietruszki, domowe pesto z jak największą ilością świeżych ziół i jarmużu, zupa krem z groszku i sałaty, sałatki, sałateczki! 

Intensywne nawilżanie twarzy

Promieniowanie słoneczne, klimatyzacja, chlor w basenach i sól w wodzie morskiej to tylko niektóre z czynników wpływających na intensywne przesuszenie skóry twarzy latem. Pory suchej skóry często są powiększone, przez co bakterie mogą wnikać głębiej, powodując podrażnienia, wypryski i tak bardzo znienawidzone czarne kropeczki w okolicach płatków nosa i brody. Czy coś z tego zestawu brzmi dla Ciebie jak wymarzony, wakacyjny look? Jeśli nie, postaraj się go uniknąć regularnie nawilżając twarz. Skorzystaj z naszych przepisów na domowe maseczki nawilżające – znajdziesz je TUTAJ. Pij jak najwięcej, a jeśli nie lubisz smaku zwykłej wody, przejrzyj naszą selekcję pysznych i odżywczych alternatyw TU. A o tym, dlaczego prawidłowe nawadnianie jest ważne nie tylko dla dobra pięknej skóry, ale po prostu całego organizmu, przeczytasz TUTAJ.

Pot, pot, pot!

Zdjęcie Canva

Regularna aktywność fizyczna poprawia krążenie, dzięki czemu zawarte w krwi substancje odżywcze i tlen równomiernie docierają do komórek skóry na całym ciele. Kiedy ruch będzie na tyle intensywny, że intensywnie się spocisz, wspomożesz usuwanie toksyn, zanieczyszczeń skórnych i odblokowanie porów. Pamiętaj jednak, że wszystko to, co wypocisz, należy zmyć zaraz po treningu. W przeciwnym razy stworzysz środowisko idealne dla rozwoju bakterii, a Twoja skóra zamiast blaskiem będzie zwracać Twoją uwagę siecią malutkich wyprysków. 

Aby podejść do pielęgnacji z przyjemnością nawet wtedy, kiedy zmęczenie odbiera Ci ochotę na dosłownie wszystko, zamień ją w domowy, relaksacyjny rytuał. Brzmi zachęcająco? Jeśli tak, koniecznie sprawdź nasze propozycje na 5 domowych rytuałów, które warto wykonać przed snem. Znajdziesz je TUTAJ.

Monika Dąbrowska

Monika Dąbrowska

Odkąd pamiętam moje życie było związane z pracą nad ciałem – najpierw pływałam, potem grałam w siatkówkę, równolegle zakochałam się w nartach, a wreszcie trafiłam na jogę i przy niej pozostanę już na zawsze. To był mój pierwszy przemyślany krok w holistycznej pracy nad sobą. Po nim nastąpiły kolejne, odżywianie, świadoma pielęgnacja, praca nad emocjami, własnymi barierami i wiele innych. Gdzieś pośrodku tej drogi zrodził się pomysł na portal Twig.pl, który ma być inspiracją dla innych (i dla mnie) do wprowadzania dobrych praktyk w codzienności. Rozpoczynając ten projekt zostawiłam za sobą dotychczasowe życie zawodowe związane z marketingiem i reklamą i pracą w takich branżach jak moda i uroda. Na co dzień nie mogę żyć bez książki, filmu i teatru. Na mojej ścieżce edukacji pojawiła się nawet szkoła aktorska, pierwsza życiowa lekcja otwartości. Kolejne odebrałam podróżując. Coraz więcej miejsca w moim życiu zajmuje natura. Latem uciekam z Warszawy (w której mieszkam) nad Narew, gdzie trochę zdradzam jogę pływając na wakeboardzie albo po prostu gapiąc się w słońce.

Podobne artykuły

05.03.2020
Witamina C. Składnik odżywiający skórę.
Gdzie ją znajdziesz?
Ciało - Odżywianie
05.03.2020
5 powodów, żeby zaprzyjaźnić się z przysiadami.
Sprawdź je.
Ciało - Ruch
05.03.2020
Darmowy i prosty zabieg likwidujący opuchliznę?
Po prostu kostki lodu.
Ciało - Pielęgnacja